zaterdag 25 april 2009

Post van de zendingspresident

Een week na het ontvangen van mijn oproep kreeg ik post van de zendingspresident. Het grappige is dat hij niet eens mijn zendingspresident zal gaan worden!

Per 1 juli beginnen president en zuster Ogden als de nieuwe zendingspresident en -mater. 2 dagen later (op 3 juli) zal ik mijn zending beginnen op de MTC in Preston.





Desalniettemin zal al het voorbereidende werk door de huidige zendingspresident, president Moffat, worden gedaan. In zijn brief vertelde hij wat meer over de leuke plaatsen die er binnen mijn zendingsgebied liggen, waaronder Birmingham zelf, Stratford-upon-Avon, waar William Shakespeare heeft gewoond, Coventry, Nottingham (Robin Hood) en Warwick.
Ik zal niet alleen in Engeland dienen, maar ook in een groot gedeelte van Wales.

Enkele van mijn vrienden gingen mij voor in dit zendingsgebied, Paul Gerrits, Ylona Klein, Richard Staal, Jord Riekwel en Steven Heinrichs.

Nu is het grote voorbereiden echt aangebroken. Teksten uit het hoofd leren, maar dan in het engels, goede schoenen zoeken (nog steeds niks gevonden), en de verdere geestelijke voorbereidingen uiteraard.

Ik ben zeer dankbaar dat ik het niet alleen hoef te doen. 3 vrienden en een familielid zijn al op zending, dit jaar hebben al 6 mensen met wie ik bevriend ben hun zendingsoproep ook binnen gekregen. En er zijn nu 2 van mijn vrienden aan het wachten op hun oproep en 3 bekenden zijn nog bezig met het invullen van hun papieren.

Het is echt geweldig om met zo'n grote delegatie jong volwassenen uit Nederland over de wereld heen verspreid te mogen zijn. Het is goed om te weten dat als we elkaar over 2 à 3 jaar weer terugzien, dat we weten wat een ervaring het voor ons allemaal is geweest. Wat voor indruk het op ons leven heeft achter gelaten en dat we weten dat het een onvergetelijke ervaring was.

Afgelopen zondag (20 april) vroeg de bisschop mij om mijn getuigenis te geven, over het feit dat ik mijn zendingsoproep had gekregen.
Het was een geweldige ervaring. Ik heb mij nog nooit zo krachtig gevoeld tijdens het geven van mijn getuigenis! Als dit het begin is van een groot werk, doe mij dit gevoel dan maar iedere dag!

1 opmerking:

  1. Ik ben echt jaloers dat jij wel wat van je zendingspresident heb gehoord. Zal hem maar gaan mailen dat ik toch ook wel wat meer informatie over mijn zending wil.

    BeantwoordenVerwijderen