zaterdag 25 april 2009

Kleine beetjes voorbereiding

Gister ging de deurbel en stonden er twee vrouwen voor de deur, netjes gekleed en begonnen een gesprekje over dat mensen niet in de Bijbel meer lezen tegenwoordig en hoe jammer dat toch is. Ik kon ze vertellen dat ik dit wel doe en dat ik actief gelovig ben en naar de 'mormoonse' kerk ga. Bleek dat zij Jehova's getuigen waren en we hebben een heel gezellig gesprek bij de deur gehad over schriftstudie en zendingswerk. Ze vroegen me of ik ook wel eens zendingswerk deed en ik kon ze met blijdschap vertellen dat ik binnenkort op zending ga.

Daar bleven we even over praten en uiteindelijk wensten zij mij veel succes en ik hen ook.

Dat was echt even een leuk momentje.

Ik heb veel respect voor de Jehova's getuigen die, zonder dat zij geroepen ervoor worden, zich houden aan de oproep van de Heer: "Ga heen in de gehele wereld, verkondigt het evangelie aan de ganse schepping." (Marcus 16:15)


Deze ervaring deed mij denken aan het feit dat ik over 2,5 maand zelf op deuren sta te kloppen en dat het dan andersom is. Ik sta buiten en moet wachten tot mensen open doen om te luisteren naar het woord van God. En als ik met mensen een stukje uitwisseling van hun eigen geloof mag hebben, of ze nu actief in hun kerk zijn of niet, dan zie ik dat al als een zegening van het zendingswerk. :)


Tempel

Enkele mensen hebben aan me gevraagd wanneer ik naar de tempel ga om mijn eigen verbonden te sluiten. Ik ben op 30 juni 2007 voor het eerst door de tempel geweest om mijn begiftiging te ontvangen. Als mensen behoefte eraan hebben om samen met mij naar de tempel te gaan dan kunnen we natuurlijk ook een afspraak maken om gezamenlijk te gaan.


2 opmerkingen:

  1. Heey Tosca!!
    Ik zag je blognaam op msn en dacht ik zal eens een kijkje gaan nemen!Ik ben heel benieuwd naar je ervaringen en je verhalen! Ik ga je blog dus zeker bij houden! Ik wil je heel veel plezier en succes wensen! Wie weet zien we elkaar nog een keertje in Engeland:)

    Ik zal aan je denken,
    Myrthe

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Is goed meis, ik zit nog in Nederland. 3 juli ben ik definitief vertrokken, misschien een paar dagen eerder met mijn ouders samen.

    maar de afscheidsdienst zal in de kerk gehouden worden op 28 juni. Ik schrijf daar nog een stukje over.

    Liefs,
    Tosca

    BeantwoordenVerwijderen