zaterdag 4 december 2010

Laatste transfer en Koudddd


Lieve allemaal,

Er is echt zoveel te vertellen dat ik niet weet waar ik moet beginnen. En de spatiebalk doet het niet zo goed, dus ik ga me even concentreren op typen, bij voorbaat sorry voor alle spelfouten.
Na veel stressen en sneeuw vanaf vorige week vrijdag, waren sister Strein en ik er totaal op voorbereid dat zij weg zou gaan.
Juist. Maandag kreeg ik het beroemde telefoontje van president Ogden of sister Strein en ik SAMEN konden trainen! :)
Dus sinds gister hebben we 'een meisje' gekregen. (Zendingsterm) en zijn we samen 'mamma'.

Haar naam is sister Whitaker, ze komt uit Nevada, ergens in het midden, Round Mountains gebied. Ze is van beroep: Mijnwerker!!!
Ze is 21, vrij verlegen, maar ze komt hopelijk nu een beetje los. Ik ben echt super trots op haar, want zij komt uit een heel warm gebied en het vriest hier 24/7 al voor 2,5 week. Overdag is het gemiddeld -2,5 graden (Celcius, want dat is lachen dat we nu gigantisch met Fahrenheit zitten te klunzen). En 's nachts is het gemiddeld -5,5. Maar vergeet niet dat daar nog windkracht 7- 8 achter zit! Dus het is echt superkoud. Maar we banjeren hier rond.


Vandaag hadden we dan ook besloten omdat het hier heuvelig is, en soms echt heel stijl en met de gladheid en sneeuw om te gaan lopen. Dat was veiliger en zo helpen we ook om sister Whitaker met mensen te laten praten, en ze is echt heel zenuwachtig, maar ze doet het echt fantastisch!!!

We hebben vooraf besloten dat ik haar onder geen enkele voorwaarde ga laten weten dat ik aan het eind van deze 6 weken naar huis ga. In ieder geval tot na de kerst. Maar dat is nog wel moeilijk omdat er leden zijn die weten dat ik naar huis ga.
Ik ben erg blij dat ik zowel kan trainen als samen met sister Strein mag blijven hier in Merthyr :)
Ik heb Merthyr in de lente, zomer, herfst en winter gezien :D Erg gaaf. En ik vind het erg leuk dat ik mijn zending begon in mijn greeny area waar ik 6 maanden heb gezeten, en nu zit ik 6 maanden achtereen in mijn laatste gebied. in totaal zal ik hier bijna 8 maanden zitten :)

Ik hou heel veel van jullie allemaal. Dank jullie wel voor alle gebeden, ik heb die nog altijd nodig.
Heel veel liefs,
Tosca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten