vrijdag 8 mei 2009

De tijd is zeer kort!

Gister zijn Catharina en ik samen naar het Rijksarchief in Den Haag geweest om genealogie te doen voor haar voorouders. Aangezien het voor ons beide de eerste keer was dat we naar het archief in Den Haag gingen, hadden we vooraf gebeden of er mensen mochten zijn die ons konden helpen om ons de voorouders die zaten te wachten terug te kunnen vinden.

Toen we eenmaal binnenstonden hebben we de aardige baliemeneer lastiggevallen door te vertellen dat we nieuw waren, en hoe we nu moesten gaan beginnen. Hij keek even naar de namen die we wilden uitzoeken en ontdekte dat het veel voorkomende namen waren. Hij liet ons wat zien op de computer, hoe het werkt enzo, en hij klikte een boek aan om te laten zien hoe we die konden bestellen.

Het duurt dan even een tijdje voordat je het boek in handen krijgt, dus we moesten ongeveer een kwartiertje wachten voordat we verder konden gaan. Ondertussen leerden we een beetje met de computer om te gaan.

Toen het boek, dat die vriendelijke baliemedewerker voor ons had besteld, eindelijk kwam, bleek dat precies het boek te zijn dat we nodig hadden! We hebben uit het boek 12 generaties voorouders voor Catharina kunnen terugvinden!

's Avonds gingen we naar de tempel om plaatsvervangend te dopen voor de doden. Helaas konden we nog niet werken voor de mensen voor wie we het uitzoekwerk in het archief hebben gedaan, maar het was erg fijn om samen in de tempel te zijn, na een dag in het archief te hebben gewerkt!


Vandaag kwam even een verrassing binnen. Ik kreeg mijn vliegticket, of in ieder geval de papieren waarmee ik mijn ticket kan halen op Schiphol, toegestuurd.

Het was gaaf en eng tegelijk, omdat ik me steeds meer realiseer dat de tijd tot ik op zending ga dichterbij komt.

Omdat dit voor mij onverwachts binnenkwam had ik ineens het gevoel dat ik niet goed voorbereid ben. En met deze gedachte kwam ook een tekst uit de Leer en Verbonden in mijn hoofd.

"Organiseert u; bereid alle nodige dingen voor; en vestigt een huis, ja, een huis van gebed, een huis van vasten, een huis van geloof, een huis van leren, een huis van heerlijkheid, een uis van orde, een huis van God." (Leer en Verbonden 88:119)

De tijd is zeer kort die ik nog in Nederland spendeer tot mijn zending. Het gaat allemaal sneller dan ik denk, en voor ik het weet ben ik op zending.

Ik zie erg uit naar mijn zending. Ik kan nog altijd alle hulp en steun en gebeden gebruiken die iedereen me wil bieden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten