zondag 17 mei 2009

Tussenevaluatie

De tijd van afscheidnemen is al aangebroken. Niet omdat ik sommige vrienden niet meer zie, maar omdat er mensen op zending gaan voordat ik wegga.


Gister een heel gezellige dag gehad.


Eerst met de jong volwassenen van Eindhoven naar de tempel geweest om te dopen voor de doden, waarbij ik hele geestelijke ervaringen heb gehad. En daarna nog andere dienst in de tempel gedaan.


's Avonds was het afscheidsfeestje voor Mike Speksnijder http://elderspeksnijder.blogspot.com/ en Kilian Croese. Beide zitten in dezelfde wijk en vertrekken 2 weken na elkaar. Ook daar was het heel gezellig en heb ik met veel toekomstige zendelingen en teruggekeerde zendelingen gesproken over zendingswerk, voorbereidingen en dergelijke. Het was een erg verrijkende avond!


Vandaag was een spannende dag waarin ik een tussenevaluatie met mijn bisschop heb gehouden. We hadden een heel fijn gesprek over de voorbereidingen die ik nu tref, waar ik meer of beter op kan letten, en natuurlijk heb ik nog roepingen in de kerk op dit moment, en daar hebben we ook even over gesproken.

Ik ben erg dankbaar voor de steun die ik ontvang van mijn bisschop. Ik ben zeer dankbaar voor mijn roepingen als leerkracht in de ZHV en als wijkdirigente/wijkmuziekleidster. Ik ben zoveel gegroeid, zoveel meer van mijn Heiland, van de wijk en van de zusters voornamelijk gaan houden in deze roepingen!
Ik kan niet anders zeggen dan dat ik verschrikkelijk dankbaar ben voor het verlossingswerk van onze Heiland, Jezus Christus.
Ik weet dat Hij voor ons onze zonden op zich heeft genomen, zodat wij ons kunnen bekeren. Ik weet dat Hij voor ons is gestorven aan het kruis en na 3 dagen weer is opgestaan zodat ook wij eens kunnen opstaan en terug kunnen komen bij Hemelse Vader.

Ik ben dankbaar voor de tempel, dat die nu in ons eigen land staat. Dankbaar voor het werk dat wij daar kunnen doen, zodat wij allemaal weer eens terug kunnen wandelen naar God.

Ik ben ongelofelijk dankbaar voor godsdienstvrijheid, en voor diegenen die daarvoor hebben gestreden en hun leven hebben verloren, zodat ik nu zondags naar de kerk kan gaan zonder dat ik vervolgd word, of stenen naar mijn hoofd krijg.

Ik ben dankbaar voor de vrienden en voorbeelden die op zending zijn, zijn gegaan, en bezig zijn zich voor te bereiden om te gaan!

Maar het meest dankbaar ben ik nog voor het eeuwige plan van Hemelse Vader, voor de proeftijd die wij hier op aarde hebben, voor het herstelde evangelie, voor Joseph Smith en zijn geloof om door een hel te gaan om het evangelie hier op aarde te herstellen, en voor diegenen die met hem hebben geholpen om het evangelie te herstellen!

God zij met u!

2 opmerkingen:

  1. Amen tos ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. ik vind het echt super om een partner in crime te hebben :p zodra ik weet waarheen ik ga meld ik het je !!!! liefs madje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lieve Tos,

    Wat fijn om te zien hoe je in een paar maanden tijd zo geestelijk bent gegroeid! Je bent geweldig bezig, ga zo door! Je wordt echt een goede zendelinge :)

    Liefs je kleine "zussie", Concet

    BeantwoordenVerwijderen