vrijdag 8 januari 2010

Nieuw adres ! Nieuwe collega !




Nieuw Adres per 7 januari:

Sister Tosca van Eeden
5A Beechroad
Erdington,
Birmingham,
West Midlands B23 5QJ
U.K.

De transfer en mijn verhuizing was een dag later door de sneeuwstorm: het HELE land bedolven onder een mooie laag sneeuw.

Door de hevige sneeuwval zijn vanmorgen alle vluchten gecancelled, dus de zendelingen die naar huis moeten gaan zitten hier nog even in engeland! Sommigen zijn erg blij, anderen minder.

Mijn nieuwe wijk is Wylde Green. Dat is de wijk van de missionhome, en ik deel die wijk samen met de AP's. Dus het adres van de kerk is erg makkelijk te onthouden 185 Penns Lane (missionhome is 187).

Sister Styles en ik gaan 'witwassen', wat inhoud dat we niet een nieuw gebied openen, maar dat beide zendelingen het gebied niet kennen. Dat is dus een gigantische uitdaging voor ons beide, maar aan de andere kant lijkt me dat ook ontzettend leuk! Verder delen we de wijk dus met de ap's, wat ook leuk is om samen met andere zendelingen in 1 wijk te dienen. De ap's hebben dan ook hele andere taken, en wij hebben dan ook ons eigen gebied waar we werken, los van hen. Dus dat is wel erg mooi :)Voor ons zaten er elders, die gaan daar nu weg. Hier in Westcotes krijgen ze nu na 3 jaar weer elders. En niet iedereen is daar even blij mee, maar goed. We doen ons uiterste best om de overgang (voornamelijk voor de elders) zo makkelijk mogelijk te laten verlopen.

Met mij gaat het redelijk goed. Oudejaarsdag hadden we interviews met president Ogden, en ik zei voor de gein tegen 1 van de elders: mijn interview gaat echt een half uur duren. En ja hoor, 40 minuten!

Even wat spannende dingen: president Ogden hamert er nu erg sterk op dat ik mijn rijbewijs ZO SNEL MOGELIJK haal, omdat hij wil dat ik ga trainen. Niet meteen, maar hij heeft zijn beslissingen wat dat betreft al genomen. Elder Davies zat me te stangen daarmee, omdat hij me enorm vertrouwd!Grappige is dat zowel president Ogden als elder Davies (districtleider) mij bepaalde taken geven waarbij ik veel verantwoordelijkheid op me neem.

Nieuwe collega: Sister Styles uit Australiƫ ! Dus dat is voor mij een nieuwe uitdaging.
Ik heb een getuigenis dat je echt van elke collega wat kunt leren, en dat het twee kanten op gaat.

En sister Strein gaat samen met mijn eerste collega: sister Costagliola.
Verder is mijn districtleider elder Brandenburg, en ik heb van de AP's toestemming om in het Nederlands te rapporteren! Hahahaha, dat gaat echt lachen worden, want ik begreep dat elder Brandenburgs' Nederlands een beetje achteruit is gegaan. :)

Ik hou heeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel van jullie allemaal! Ik mis jullie en ik vind het heel moeilijk om te verhuizen, al vind ik het wel leuk om weer een nieuwe uitdaging te beginnen. Ik heb gewoon een hekel aan inpakken, opruimen, koffers slepen, uitpakken en inrichten.

Heel veel liefs,Tosca
(hehehe, ik wil nog steeds ondertekenen met sister van Eeden, ben er nou zo aan gewend!)

1 opmerking:

  1. Hi Tosca!
    I hope you've had a wonderful Christmas, Birthday and New Year, I miss you, and I know you're doing great in the UK. I send you a warm hug!
    Miguel.
    (From Colorado, USA)

    BeantwoordenVerwijderen