maandag 27 september 2010

Lekker hier blijven in Wales


Uit Tosca's mail van 13 september:
Lieve allemaal,

Nou, zoals jullie vorige week al te horen kregen in een uiterst kort mailtje, blijven sister Strein en ik in Merthyr. Sister Strein en ik kunnen hard werken aan het implementeren van de dingen die we hebben geleerd in de training.

Het is moeilijk om uit te leggen waar we nou precies in zijn getraind, maar het is voornamelijk een verbetering in hoe we vragen stellen, hoe we bidden, hoe we onderzoekers kunnen helpen om zelf hun eigen leerweg te bepalen. Dus dat is wel erg leuk.
Het was vooral veel oefenen, en wat ik nou het leuke vond aan de rollenspellen, was dat we juist NIET met onze collega samenwerkten, maar de kans hadden om met praktisch alle andere zusters te oefenen. Dat helpt ons ook om te zoeken naar unity, maar ook om te zoeken naar onze eigen manier van lesgeven, vragen stellen en onze eigen hele ikje in dit gebeuren. Dat vond ik het meest interessante.
Ik wil dit met jullie delen omdat het voor mij persoonlijk zo speciaal was.

Gister kwam ik sister Meurs tegen die op zending is in de Londen tempel, en omdat de tempel gesloten is voor twee weken is ze met een paar van de oudere echtparen mee op 'vakantie' en was ze gister bij ons in de Merthyr wijk :) Ik stuur een fotootje mee :)

Het was heel leuk om even Nederlands te kunnen spreken, maar ondanks dat het denken nog steeds goed gaat is mijn grammatica totaal door de war als ik moet spreken en denken tegelijk, omdat ik grotendeels gewoon in het engels denk.

Ik hou heel veel van jullie en wil jullie laten weten dat ik nog altijd aan jullie denk, dat ik van jullie hou enzo.
Dikke knuffel en liefs,Tosca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten