maandag 27 september 2010

Uit Tosca's 8 september e-mail


Lieve allemaal,

Het is voor ons beide (sister Strein en mij dus) nog heel erg raar om p-day op maandag te hebben.
We hebben op zich wel een goede week gehad. We proberen wat meer op 'jacht' te gaan, dat wil zeggen dat we praktisch een halve dag of zelfs een hele dag tijd hebben om deuren te kloppen, maar in plaats dat we heel saai deurtjes kloppen, zoeken we een gebied uit (of een durpje) waar we zowel langs voormalige onderzoekers als inactieven gaan en proberen hen te vinden. Zo schonen we de wijklijst op en vinden we hopelijk ook meer mensen die we kunnen onderwijzen.
Zo hebben we iemand in Treharris gevonden, wat het verste zuid van de Merthyr wijk is.

Met Heather gaat het goed. Vandaag zijn we met haar naar het Merthyr kasteel geweest waar we heel gezellig een deel van onze p-day hebben besteed (vandaar dat ik ook wat later mail).
Ze is er klaar voor om zaterdag gedoopt te worden.
Sister Strein en ik zitten om de week 1 van ons in de zhv en de ander in jonge vrouwen, en dat wisselen we wekelijks af.
Arme Heather is de enige jonge vrouw!!!
Maar goed. Ze is een bijzondere dochter van onze Hemelse Vader.
Haar moeder June is een paar weken geleden gedoopt, en haar jongste zoon, Daniel is 12 en ze wil dat hij ook gedoopt wordt, dus we zullen zien. Hopelijk kunnen we ook met hem werken. Op dit moment is hij nog niet heel erg geinteresseerd. Hij is ook een beetje bang aangezien hij in het verleden gepest is (en nog steeds gepest wordt).

Verder kregen we een verwijzing in de Heads of the Valleys wijk van het gezin van de wijkzendingsleider. Een inactieve vrouw die een paar jaar geleden gedoopt is heeft een 8 jarig dochtertje dat zeer graag gedoopt wil worden. Ze was zondag in de kerk, met haar jongere zusje, en het was super goed, want vorige week zondag waren we gevraagd om een lesje te geven in het jeugdwerk en nu dit! :D De Heer heeft echt de weg voorbereid!!!
Ik ben dankbaar als we iemand kunnen onderwijzen, en dat is voor mij het belangrijkste.

Morgen hebben we zoneconferentie in Cardiff en aan de ene kant heb ik er wel zin in, aan de andere kant niet. We krijgen vooral te horen wat de nieuwe veranderingen in gaan houden en waar en wanneer we meer trainingen krijgen enzo.
Onze auto loopt op zn laatste benen (hahahaha het is praktisch een flinstone auto). Hij valt behoorlijk uit elkaar, dus moeten we dat in ieder geval dit transfer uitzitten.

Ik hoop dat jullie het leuk vinden dat is jullie weer een zooi foto's kon sturen, ik hoop dat ik dat vaker kan doen, maar heb soms veel te schrijven.
Heel veel liefs,Tosca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten