dinsdag 8 december 2009

1 dec

Lieve mamma,
Dank u wel voor uw lekker lange e-mail. Uw lange brief is nog niet aangekomen, gister wel een kleiner briefje van u gehad.Ik heb helaas weer heel kort om te mailen. Vandaag ga ik hutspot maken voor mijn collega's. :D En anders kook ik morgen :)Zon is hier niet erg veel te vinden, vannacht heeft het voor het eerst gevroren, en het is overdag rond de 4,5 graden en zodra de zon onder gaat ligt het tussen de 2,5 en de 1 graad... Beetje koud dus. Ik draag lekker al mijn lange garments, en ik ben erg dankbaar dat Richard Staal die hier op zending is geweest, mij had aangeraden die mee te nemen!Ik wacht nog even met die dingen tot het echt vriest!Op zich zijn we allemaal heel gezellig met elkaar hier in het trio, maar het is af en toe een beetje half half tussen sister Zechmann en mij. Zij is nu geen senior meer, maar vind het heel erg moeilijk om dat los te laten. Ze was zelfs een beetje afstandelijk (ligt niet aan pms, want we zijn net beide tegelijk ongesteld geweest). Ik heb geen idee wat ik voor haar kan doen, en ik probeer gewoon een goede collega te zijn. Ik heb zelfs, zonder te vertellen wat er aan de hand is, de districtleider gevraagd hoe ik een betere seniorcompanion kan zijn.Vandaag hebben we geshopt, mijn laatste sinterklaascadeautjes gekocht, ik kan die helaas alleen morgen posten, dus ik hoop en bid dat ze op tijd aankomen. Ik moet zelfs nog 3 gedichtjes bedenken!!! En ondertussen proberen hard te werken, wat ook vrij ingewikkeld is aangezien ik alleen maar in het engels praat, en dus de Nederlandse grapjes (en rijmelarij) een beetje mis. Het hele Sinterklaasgebeuren gaat eigenlijk volledig langs me heen. Ergens vind ik dat wel jammer.Lachen dat u Sinterklaas nu eindelijk op het stadhuis heeft gezien! Ik ben nog steeds niet helemaal beter, ik heb echt een heel irritant kuchje! Maar verder voel ik me redelijk goed over het algemeen. Het is nu alleen even een kwestie van wennen aan het vriesweer.Owjah, leuk nieuws voor kerst. We gaan 's ochtends naar de kerk, en daarna gaan we bij de family Heath eten, die wonen overigens in dezelfde straat als wij! En vanaf 2 uur (bij jullie dus 3 uur) kunnen jullie bellen! Ik heb vandaag ook een brief op de post gedaan met precies deze info erin, gewoon voor de zekerheid.Het is dus de bedoeling dat jullie naar mij bellen. Officieel mag het dus maar 45 minuten, maar ik hoor van iedereen dat het ongeveer een uur wordt. Laat me wel even weten hoeveel mensen er thuis zijn, misschien dat ik 5 minuutjes met iedereen kan kletsen.De doopdienst was echt heel erg mooi! Rebecca is echt zo gelukkig! Komende zaterdag worden tot mijn stomme verbazing Brandon en Joshua toch gedoopt! Officieel telt Joshua niet omdat hij een 'child of record' is (sorry weet daar echt de nederlandse term niet voor!) maar wij tellen hem gewoon wel :). Jep, we hebben weer gezongen, in de brief die op de post is heb ik het programma weer meegestuurd. Grace kon helaas niet komen, en omdat de districtleider en zijn collega ook kwamen had ik hen gevraagd mee te zingen. Elder Davies kan heel mooi zingen.Ik ken volgens mij zijn collega ergens van. Geen idee waarvan, maar hij is echt een enorm arrogant knulletje, net vers uit de MTC. Maar hij is gister van zijn fiets gevallen en nadat ik hem de dag ervoor een beetje blunt had verteld dat hij wat meer nederigheid mag bestuderen, heeft hij dat prompt gedaan, en nu verdient hij van mij een tweede kans om zichzelf te bewijzen. Lol. We zullen wel zien hoe dat verder gaat.Sister Zechmann is nog hier op haar verjaardag. Komende week gaan er gave dingen gebeuren! 10 december hebben we zoneconferentie met elder Teixeira van het gebiedspresidium. Verder op 13e is sister Zechmann jarig, en dat gaan we vieren. Sister Strein en ik hebben vandaag een leuke Disneyprinsessenkaart gekocht en ook disneyprinsessen cupcakes die we ergens gaan maken, waarschijnlijk in overleg met sister Bromley.Het is een zondag dus helaas gewoon een 'werkdag' maar we hebben 's ochtends wat meer tijd, en als zij onder de douche staat gaan we denk ik iets doen voor haar. We moeten nog even zien hoe we dat gaan aanpakken. En dan de 16e gaan we waarschijnlijk naar Birmingham om haar af te zetten en dan weer terug. Ik weet dus niet of de 15e of de 16e onze p-day gaat worden, maar of ik vertel dat volgende week, of jullie merken het wel (niet gemenelijk bedoeld).Ik ben een prima senior companion, maar het hele punt is dat ik het niet op mijn eigen manier kan ontwikkelen omdat sister Zechmann een beetje in de weg zit. Ik heb het gevoel dat ze veel kritiek op mijn manier van aanpak heeft, zonder dat ze daar iets over zegt. Verder is het erg moeilijk om met een halfgemotiveerd iemand samen te moeten werken en tegelijk follow-up trainer te zijn. Ik bid er veel over. Ik weet dat ik het kan, ik voel me gewoon door de hele situatie een beetje gefrustreerd. Verder zijn we net 3 kippen die in een schoenendoos leven, wat ook erg frustrerend is, al gaat het tot nu toe best goed hoor!We hebben nog geen ruzies gehad :)Ik ga dit even afronden en nog snel een briefje naar Kev tikken.Ik hou heel erg veel van u (en de rest!)!!!


Liefs,

Tosca.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten