dinsdag 8 december 2009

26 nov

Lieve allemaal,

Eindelijk na een erg lange tijd horen jullie dan van me. Gelukkig las ik net een mailtje van pap waarin hij schreef dat Chris Wright heeft doorgegeven dat ik hier blijf. Dat betekend dat ik precies 6 maanden hier zal zitten aan het eind van dit transfer. Dit transfer verloopt op 6 januari.Ik heb echt zo ontzettend veel te vertellen, ik heb maandag of dinsdag een dikke brief voor iedereen thuis op de post gedaan en ik ben bezig met de tweede te schijven om jullie allemaal erg op de hoogte te houden.Allereerst, ik was er heilig van overtuigd dat ik zou vertrekken en sister Zechmann zou blijven. Sister Zechmann gaat iemand trainen, maar sister Namec (ofzo, ze komt uit Kroatie) komt pas op 16 december. Tot die tijd zitten we hier in een trio. Mijn collega is sister Strein, zij is 1 transfer jonger dan ik en ik ben haar follow-up trainer. President Ogden heeft mij de senior collega gemaakt.
Dat is best een grote verantwoordelijkheid!!!
Ik ben dus volledig verantwoordelijk voor het werk hier in Westcotes, en rapporteer dus aan de districtleider en de zoneleiders over hoe het gaat, om hulp vragen en dergelijke.Ik ben ontzettend gblij met deze verantwoordelijkheid, want voor mij is het echt een nieuw uitdaging.Ik was welliswaar echt overtuigt dat ik zou vertrekken. Maar aan de andere kant is het ook wel fijn om hier nog te zijn de komende tijd voor kerst, verjaardag etc.Ik zit even een beetje met Sinterklaas, omdat we met z'n drieen zijn. Misschien dat ik het richting Kerst verhuis. We zullen even zien.Missionfootbal was echt helemaal geweldig! Ik heb met iedere wedstrijd meegespeeld! :D En ik was nog goed ook! Ik was 1 van de weinige zusters die heel enthousiast meespeelde. Ik stuur met deze mail ook wat foto's mee van zowel missionfootbal en mijn nieuwe collega. We moeten nog een betere foto maken, maar deze is vanmorgen toen we net de deur uit gingen gemaakt door br Bromley.Sister Strein is geweldig. Aan de ene kant is ze verlegen en aan de andere kant is ze compleet gestoord, en als je eenmaal op het juiste knopje drukt ratelt ze rustig twee uur vol :)Ik heb ook sister Costagliola gezien en even bijgepraat over alle roddels. Zij is compleet over elder Peteru heen en ze denkt dat hij alleen maar met haar heeft gespeeld omdat hij zich verveelde. Ik weet zelf niet goed wat ik van de situatie moet denken.Sister Zechmann en ik hebben eindelijk echt een leuke relatie met elkaar opgebouwd. We zingen Disney liedjes in de auto en we praten over eten. En verder hebben we heel erg veel lol met elder Davies en elder Smith gehad. Elder Davies is onze districtleider, en dat is hij nog steeds. Elder Smith zit nu in Wales, en hij vond het echt vreselijk om weg te gaan. Ons district is ook groter geworden. De andere twee wijken van Leicester zijn bij ons district gevoegd.Sister Strein kan hier in engeland gewoon een jaar rijden op haar amerikaanse rijbewijs, maar zij heeft pas 2 uur hier in Engeland gereden en is vrij onzeker over het rijden. Raad eens, ik heb aan president Ogden gevraagd of ik mijn rijbewijs kan halen, ik heb hem uitgelegd dat ik in principe gewoon kan rijden en dus niet helemaal opnieuw hoef te beginnen, maar dat ik gewoon net niet mijn rijbewijs heb gehaald. En ik heb toestemming gekregen van hem. Ik heb dus nu mijn paspoort in eigen bezit, wat ik best heel eng vind, omdat ik die nodig heb om een rijbewijs aan te vragen enzo.Ik moet ongeveer 65 pond zelf betalen en de rest wordt door de zending terugbetaald! Ik heb speciale toestemming trouwens om het te halen omdat ik wel kan rijden maar geen papiertje heb. Als ik niet kon rijden had ik geen toestemming gekregen. En president Ogden heeft zusters met een rijbewijs nodig. :D Ik wil natuurlijk zo snel mogelijk beginnen, en het leuke is dat ik samen met sister Strein kan oefenen en leren voor de theorie.Ik ben op dit moment haar rijinstructeur, als bijrijder vertel ik haar of het goed gaat en niet. Ik vind het wel een beetje spannend en het is stiekem ook best belachelijk omdat ik helemaal geeneens mijn rijbewijs heb hahahaha.Ik heb zoveel te vertellen dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen!Zaterdag (komende) hebben we een doopdienst.Het is nog even de vraag of de jongens die we onderwezen gauw gedoopt kunnen worden. Want hun moeder wilde een tijdje dat we niet meer kwamen etc. Dus we zullen zien.

Heel veel liefs!!!
Tosca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten