dinsdag 8 december 2009

10 nov

Lieve allemaal,
Allereerst pap, ontzettend gefeliciteerd met uw masters!! :D Wat onwijs gaaf! Ik heb gister voor jullie gebeden en ik zat vanmorgen te balen dat ik het op zn vroegst pas over 3 dagen hoorde ofzo, maar ik was straal vergeten dat jullie natuurlijk ook kunnen e-mailen! :D
Mam, ik heb gister een hele dikke brief voor u op de post gedaan, en ik schreef dat mijn gezondheid hartstikke goed is... nou daar kom ik vandaag even hartstikke op terug. Ik begin ziek te worden. Keelpijn, hoesten en beetje verkouden, dat laatste valt gelukkig mee. En ik voel gewoon een griep opkomen, dus vanmorgen had ik totaal geen honger, maar 2 koppen thee gedronken.Oh, die jas is perfect!!! Lekker warm joh! En de thee is zalig!!! Ik heb Grace ook een paar zakjes gegeven en die was ook helemaal blij! :) Ze voelde zich schuldig dat ze "mijn thee opdronk" maar ik zei, oh, ik heb nog genoeg :)Mam, echt superbedankt voor alle lieve pakjes en cadeautjes, ook de voetmaskertjes zijn geweldig! Volgende week hebben we dus missionfootball op p-day, dus er is een hele kleine kans dat we kunnen mailen... Maar het wordt dan waarschijnlijk de dag erna dat we mailen tijdens onze lunch (ongeveer rond 12 uur).
Vanmorgen voelde ik me niet helemaal lekker, maar de elders wilden voetballen. Ik dacht dat de hele zone bij elkaar kwam om te oefenen, maar het bleek alleen ons district te zijn (4 elders en ons). En wij waren gewoon in nette kleren. Ik ben dus nu vies, want zo geweldige voetballers zijn geen van alllen, dus we hebben gewoon meegevoetbalt. En ze waren onder de indruk daarvan. Gewoon stoere sportieve meiden. Al houdt sister Zechmann totaal niet van voetbal dus dat is erg jammer. Maar we hebben leuk meegedaan en Kev, je mag trots op me zijn want ik heb een elder gepingelt (was een amerikaan maar toch ;) )
Verder vind ik het zendingswerk echt geweldig. Vooral als we onderzoekers hebben die vooruitgang maken richting hun doop. Maar het is nu ook weer erg veel zoekwerk naar nieuwe mensen. We proberen zoveel mogelijk afspraken tussen 6 en 9 te hebben zodat we niet in vrieskou hoeven te kloppen. Na weken van zon, af en toe een dag regen, tussen de 10 en de 15 graden is de temperatuur ineens enorm gedaald naar 's ochtends 4 graden tot 's middags 9 graden (op een goede dag). Vandaag is het grijs. Wat anders? Het is p-day en het regent bijna altijd op p-day. Hahahaha.
Het was hier op 5 november feest omdat een of andere kerel de huizen van parlement probeerde op te blazen en dat was niet gelukt. Maar waarom ze dat vieren weet ik dus niet. Ik hoor vaak halve verhalen daarover. Maar goed :P Verder was het afgelopen zondag ook remembrance zondag, een soort 4 mei, maar we hielden tijdens de kerkdienst 2 minuten stilte na het avondmaal. Maar ook daarachter weet ik niet helemaal het verhaal. Iedereen draagt hier een poppyflower, en omdat ik niet engels ben, vond ik het niet geheel gepast om met 1tje rond te lopen. Mischien doe ik het volgend jaar wel.
Maar met al dat feestgedruis en de temperatuur die ineens gigantisch daalt kreeg ik ineens de doodstuipen voor transfers. Ik vind het niet erg om overgeplaatst te worden, maar ik vind het wel erg om overgeplaatst te worden vlak voor de feestdagen naar een gebied waar ik niemand ken.Sister Zechmann heeft een gloeiende hekel aan verjaardagen tijdens de zending. Die heeft er ook 2 tijdens haar zending (13 december). Dus jah, die begrijpt dat ik er tegenop zie.Ik heb afgelopen week enorme last van heimwee gehad. Zondag zag de bisschop dat ik het even erg moeilijk had, (ik zat naast een onderzoekster dus ik kon niet gigantisch in janken uitbarsten gelukkig), en hij kwam naar me toe om te vragen of het allemaal goed met me ging, en ik zei heel droog, op zich wel, maar emotioneel heb ik betere tijden gekent. Hij moest wel even lachen. Ook hij is op zending geweest en ik merk echt het verschil als je even je ei kwijt moet of je het bij iemand doet die op zending is geweest of niet.
Maar verder gaat het goed. We onderwijzen dus nog steeds Brandon en Joshua die gedoopt gaan worden op 5 december (ik hoop dat ik daar ook bij kan zijn). En Ryan, hun vader, zit bij de lessen dus op die manier heronderwijzen we hem ook.Verder onderwijzen we Rebecca weer. Sister Costagliola en ik hadden haar in het gebiedsboek gevonden, eigenlijk haar zoon, en besloten toen deuren te kloppen in haar straat en op die manier in contact te komen. We vonden toen Rebecca die we hadden onderwezen, die een getuigenis had ontvangen van het boek van Mormon en Joseph Smith, maar die niet naar de kerk kwam. En omdat ze niet kwam lieten we haar vallen, maar ik had sterk het idee dat we haar moesten blijven onderwijzen.Dus deze week gingen sister Zechmann en ik langs en ze vertelde dat God haar in haar droom had verteld dat Joseph Smith een profeet was en dat ze wat ze nu doet voor haar man doet. Maar ze begrijpt haar eigen dromen niet helemaal. En ze is een hele simpele vrouw die niet veel engels spreekt, maar het op zich wel begrijpt.We onderwezen haar dus, en vroegen haar wat het probleem was om naar de kerk te komen. Heel simpel... Ze wil niet afhankelijk zijn van anderen, dus ze neemt liever geen lift aan maar loopt naar de kerk. Nou, dat was geen probleem, we liepen met haar naar de kerk zondag :D (wat dik een half uur lopen was op een begrafenis tempo)De poststaking is gelukkig voorbij want ik leef gewoon op post!!! (vooral nu iik een beetje heimwee heb)Gister kreeg ik post binnen (ik geloof dat die op maandag of dinsdag vorige week was geschreven).Mam, ik voel me zo dankbaar dat ik geen donder weet van alles wat er in de wereld gebeurd met die varkensgriep etc. Ik hoorde namelijk dat het vaccin helemaal niet goed bleek te zijn etc etc. En heel eerlijk, ik vond het erg paniekzaaien. En ik ben zo blij dat die paniekzaaierij mij bespaard blijft. Want ik voel me een stuk gelukkiger zonder dat alles. Misschien is een beetje wereldkennis goed, maar op dit moment boeit het me helemaal niet.Ik hou ontzettend veel van jullie!!! Ik stuur trouwens binnenkort een klein pakje voor Sinterklaas op. Ik heb nog niet voor iedereen een cadeautje, maar ik kan de eerste paar dingen al wel sturen, scheelt ook weer plaats ;) Dus ook mijn sintcadeautjes komen in delen aan ;)
Heel veel liefs,
Tosca

Geen opmerkingen:

Een reactie posten